Trött

Usch, natten har varit mindre rolig. Casper har vaknat flera gånger om.. Dessutom sover jag grymt dåligt när inte J är hemma med oss. Det är tomt och kallt i sängen.. i hela huset dessutom. Måste liksom vira in sig i alla täcken som ligger i sängen, och ändå blir det inte tillräckligt varmt för att trivas och somna in sådär superskönt.

Casper väckte mig med sina gulliga små jollringar. Han är så go min lilla bebbe.
Skönt att gå upp och se att det är ljust ute igen. Jag hatar verkligen vinter! Vår och sommar är mer min typ av årstid- det är ljust ute, lite varmare temperatur, lättare att ta sig fram med barnvagn och cykel. Längtar så himla mycket tills vägarna är bara och man kan börja cykla igen! I april ska jag köpa en cykelsits och så ska jag cykla med Casper överallt, vart vi än ska så ska vi ta den gröna faran! ;)

Satt och kollade olika utbildningar igår, skrev i olika formulär och fixade med betyg och arbetsintyg. Ska söka in till en skola i höst, men har stor beslutsångest.. Vad vill jag?
Ska iallafall söka omvårnadsprogrammet, socionom, sjuksköterska och behandlingsassistent.Vi får verkligen hoppas att jag kommer in på någonting. Annars får jag väl helt enkelt vara hemma med Casper ett halvår till innan nästa söknadsdatum är. Jag känner att jag inte vill vara hemma längre än till hösten, känner att jag behöver uträtta någonting i livet och paniken om att få utbildning och jobb är verkligen stor.

jaja, det löser sig tillslut. Idag har vi inga direkta planer mer än att ta en liten promenad sen, och så kommer ju J hem ikväll. Ska bli så roligt, känns som en evighet sen vi såg honom nu!

ha en bra dag! / Anna

Kommentarer
Postat av: Anita

Å så kul att du har börjat blogga!

Jag håller alla tummar för dig när det gäller utbildningen! Hoppas du kommer in!

Kram

2010-03-04 @ 16:10:25
Postat av: Anna

Vad roligt att du skrev en kommentar! :D Ja, det hoppas jag med. :) Högskoleprovet blir next nu, så får vi se vad som händer. Vad hette din blogg nu igen? Om du inte vill skriva den här; maila.

[email protected]

2010-03-04 @ 16:24:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0